schoenen kopen/ leermoment

schoenen kopen/ leermoment

8 juni 2022

Schoenen kopen, een typisch vrouwen kwaaltje?

Ik heb nieuwe schoenen nodig.  Hmm niet echt nodig maar ik zou graag een nieuw paar schoenen hebben. Dat is een andere invalshoek zeker   Maar bon welke vrouw heeft nu ooit het gevoel dat ze schoenen te veel heeft ? Ik weet niet maar op de één of andere manier geeft dit een zalig gevoel, het shoppen.   

Met veel zorg en enthousiasme kies ik me een nieuw paar schoenen. Draaien en keren voor de spiegel, ja dit worden ze.  Ze zien er wel een beetje delicaat uit maar dat leg ik snel naast me neer, ze zijn zo schoon.

Bij het afrekenen vraagt de verkoopster me of ik graag een onderhoudsproduct meeneem voor mijn prachtige schoenen.  Oei een ja of nee vraag.  Dan zeg ik maar snel neen want ik heb zeker nog wel één of ander onderhoudsproduct  staan. Dat dit product wel of niet ideaal is voor mijn nieuwe schoenen bedenk ik me op dat moment niet.  

Enkele dagen later sta ik te pronken met mijn schoenen op een feestje.  Hihi, ikke blij.  Ik draag mijn schoenen met fierheid want ik vind ze toch heel mooi en apart. Op de terugweg naar de auto moest ik door modderig water want het had natuurlijk geregend.  Niet zo ideaal voor mijn schoenen maar bon ik geef ze wel een goede  onderhoudsbeurt.  

Ik haal mijn schoenpoetsdoos uit en bekijk het gamma producten.  Ik begin erg te twijfelen een product voor dit een product voor dat. Mmm welk zou het meest geschikt zijn voor mijn nieuwe aanwinst. Zijn deze producten wel ok voor de stof van mijn schoenen? Ik heb ze tenslotte maar eens meegebracht van de supermarkt.

Dan begint de wrevel. Waarom heb ik het aangepast product niet meegebracht van de schoenwinkel bedenk ik mij.

Het werd me al snel duidelijk. De verkoopster gaf me te weinig advies om me te overtuigen dat ik het product echt nodig had. Had zij me duidelijk gemaakt dat mijn nieuwe schoenen regelmatig onderhoud nodig hebben met een bepaald product omdat deze schoen dat nodig heeft om er stralend te blijven uitzien, of omdat de levensduur van mijn schoen verlengt of dat de ingrediënten van het product matchen met de noden van de schoen dan zou ik wel overtuigd geweest zijn en had ik nu niet met een vervelend gevoel gezeten.

En jij?

Informeer jij je klant voldoende?

Zeg jij waarom je een behandeling voorstelt en om de hoeveel tijd jij je klant wil terugzien.

Of beslist je klant over de behandeling die jij uitvoert en wanneer zij terug komt.

Durf jij onmiddellijk een afspraak in te boeken of laat jij dit online over aan je klant?


Na een behandeling is van het allergrootst belang om je klant te informeren en te adviseren over haar dagelijkse verzorging.

Hoe is je advies hier?

Zeg jij waarom ze ook aan thuisverzorging moeten doen?

Zeg jij ook waarom bepaalde producten een must zijn in hun dagelijkse verzorging?

Kan jij staven waarom je producten aanraadt? Ken jij de ingrediënten van jouw product zodat je deze kan linken aan een huidprobleem of kiest je klant welke producten ze meeneemt?

Denk eraan voordelen en resultaten te benoemen


TIPS
  • De klant verwacht van jou initiatief
  • Jij bent de professional
  • In jou heeft ze vertrouwen wanneer jij haar de weg wijst
  • Begeleid de klant in de juiste keuze van behandeling
  • Begeleid de klant bij aankoop van producten
  • Leg uit waarom je voor een bepaalde behandeling kiest
  • Leg uit waarom je je klant om de 4à6 weken  wil terugzien
  • Boek zelf de volgende afspraak in, zadel je klant hier niet mee op. De klant heeft meer op haar to do lijstje staan waardoor de afspraken veel later worden ingeplant dan ideaal zou zijn
  • Staaf je productadvies
  • Weet te vertellen waarom het gebruik van de dagelijkse verzorging zo belangrijk is in het te beogen resultaat
  • Leg een link tussen je product en het huidprobleem
  • Ken de ingrediënten van je producten



Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x