Volle Focus

Volle Focus

22 april 2022

Volle Focus


Weet je nog vorig jaar?

Het WK wielrennen in ons land?

Het was een groots volksfeest.

Iedereen die erbij was zal dit volmondig beamen. 

In de aanloop van het WK waagden Elodie Ouédraogo en Otto-Jan Ham zich aan een experiment.

Zij  schoolden zich om tot tijdrijders van een professioneel niveau met als doel deelnemen aan het WK tijdrijden. Het ultimatum was: niet als laatste eindigen.  En of dat gelukt is! In mijn beleven zijn zowel Elodie als Otto-Jan in hun opzet geslaagd.

"Otto-Jan was een pietje-precies die het schema tot in het kleinste detail volgde, terwijl Elodie met haar topsportverleden dat beter kon plaatsen. Het was allemaal nieuw voor hem en dat vergde heel wat energie. 

José De Cauwer: Toen Otto-Jan voor het eerst bij mij kwam, was hij 9 kg vermagerd. Hij zat bijna te bibberen op zijn stoel. Mijn vrouw wou hem verwennen met lekkers van de bakker, maar daar durfde hij gewoon niet aankomen."

"Zijn doel behalen is op dat moment heilig.  Hoe minder je zondigt, hoe beter je je doel kan bereiken".

Gelukkig voor Otto-Jan stond ervaringsdeskundige José De Cauwer paraat met gouden tips: "Ik zei tegen hem dat het een vlakke tijdrit was en hij vooral aan kracht moest winnen. Een kilootje te veel is op een vlakke tijdrit niet echt hét probleem. Daarna stuurde hij zijn voorbereiding bij. Op een bepaald moment leefde hij zelfs op de limiet. Het was een aanslag op zowel zijn lichaam als zijn gezin."


Dat is wat er gebeurt in jouw instituut.

Blijven gas geven, no matter what. Harder werken, meer producten lanceren. Werken en leven op het scherp van de snede. Is het slim om weer een product bij te nemen in je gamma? Nog harder te werken? Weer meer energie steken in iets nieuw? En dat ten koste van je gezondheid, je gezin, je rust ... Zonder te beseffen of het niet beter zou lukken door bijvoorbeeld bepaalde zaken slimmer aan te pakken.

Als je worstelt met de groei van jouw instituut,  je wil een omzetstijging realiseren - dan lijkt het vaak een goed idee om een grotere inkomstenstroom te genereren door producten of behandelingen toe te voegen aan je gamma. 

Snel gezegd en bedacht: je inkomsten stijgen, want je verkoopt meer producten. Maar…

 Is dat wel zo?

Is het een geniaal plan of juist helemaal niet? 

De fout die ik zoveel schoonheidsspecialistes zie maken is dat ze extra producten en/of behandelingen gaan aanbieden. Met als doel ‘groei’. 

En dat voor dat ze hun VOLLE focus hebben gelegd op hun bestaande producten of behandelingen.

Dat zie ik als businesscoach echt enorm vaak gebeuren. Terwijl er zoveel kansen open liggen.

Ik help je met een grondige screening van je aanbod.


TIPS:

-analyseer je producten

-analyseer je behandelingen

-ken je producten door en door

-weet wat de voordelen zijn van de ingrediënten in jouw product

-zorg dat je verhaal klopt

-durf een andere weg in te slaan 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x