No nonsens tips

No nonsens tips

14 maart 2022

No nonsens tips

Vorige week ging ik met mijn vriendin op stap.   Een dagje voor ons twee.  Het was o zo lang geleden en we hadden er echt zin in. Wij de trein op richting Leuven, geen parkeerstress, neen we gingen voor een ontspannend dagje.  Op de koop toe scheen de eerste lente zon en het was genieten vanaf het eerste moment. 

De terrassen lagen er heel uitnodigend bij in die stralende zon.  Dus startten we onze dag met een heerlijke tas koffie.  Met onze kritische blik speurden onze ogen naar het meest ideale plekje.

Hmm, het was wel een beetje een zoektocht want we zitten graag op een comfortabele stoel, we hebben graag dat de tafel proper is. Neen geen tafel waar je de randen ziet van het glas van de vorige.   Oei en we zitten ook niet graag op een terras waar de sporen van de voorjaar storm nog zichtbaar zijn.

Zo liepen we van het ene terras naar het andere. Op de duur moesten we er hartelijk om lachen. De mensen moesten ons hier bezig zien, niks is goed genoeg zeker voor die dames. 

Maar hé we hebben enkele criteria die voor ons belangrijk zijn. 

Uiteindelijk ploften we ons neer op een heerlijk terras, lekkere kussentjes op de stoelen, het terras onberispelijk net en de bloemetjes op de tafel verwelkomen de lente met open armen. Het was er zalig vertoeven met de zon op onze smoel. Heerlijk, dit ontspannen en zalig gevoel is de hele dag blijven hangen. Ik word  er nog blij van als ik eraan terugdenk. 


Wat denk je? 

heeft jouw klant ook argusogen?

Wees maar zeker van wel.

De ene net iets meer dan de andere. 

Maar aangezien jij niet weet met welke criteria jouw klanten bij jou binnenstappen mag jij jouw lat heel hoog leggen 

Durf jij zelf met een open vizier door jouw zaak gaan? 

Het is niet omdat het jou niet stoort dat je klant er geen aanstoot aan neemt 


Let jij ook op volgende zaken? 

-Ze leveren je bestelling. Voorkom dat klanten zich een weg moeten banen tussen de kartonnen dozen.  Zet ze even in de reserve wanneer je geen tijd hebt om ze onmiddellijk uit te pakken.

-jouw toilet is onberispelijk proper, een frisse geur is echt aangenaam , je toilet bak en lavabo krijgen de juiste onderhoudsbeurt en zien er stralend fris uit, er komt nog voldoende zeep uit het zeepbakje en er ligt een nette handdoek voor iedere klant. 

-van jouw vloer in het instituut moet je kunnen eten, geen stofwolken, geen nagels van de vorige pedicure. Cleaner dan clean wordt erg geapprecieerd. 

-jouw kerstversiering mag nu echt wel opgeborgen worden, vervang deze door een fris bloemetje en omarm de lente.

-jouw balie is geen bureau waar je een berg papierwerk op stockeert. Ook een lege tas thee of koffie en nog wat verpakking van een tussendoortje horen echt niet op je balie.

-achtergebleven restjes plakband op je venster van een affiche die je hebt verwijderd zijn echt geen zicht.

-wie aan suikerontharing doet weet dat deze al eens in het rond vliegt. Zorg zeker dat je na elke klant je cabine een grondige inspectiebeurt geeft want suikerhars en haren van een ander is het laatste wat je wil vinden als klant.

-vuilbakjes maak je leeg voor je weekend begint. Wanneer je deze niet ledigt dan lijkt mij dit niet erg hygiënisch. 

-stof je producten regelmatig af. Het bevordert je verkoop zeker niet wanneer de klant een laagje stof bespeurt op jouw producten.

-promoties die niet verkocht raken, geef ze een andere bestemming. Na een jaar is elke klant wel uitgekeken op jouw promo dozen of zakjes. Je klant gaat deze zeker niet meer kopen als ze er al zo lang staan.

-zorg dat jouw zaak ook aan de buitenkant straalt, daar beslist een nieuwe klant of hij wel of niet binnenstapt. 

-maak jouw cabine na iedere klant spik en span. 

-verander op regelmatige basis jouw etalage, het is jouw visitekaartje.  Zorg ervoor dat deze er steeds onberispelijk uitziet, vliegjes of producten die afgeschenen zijn van de zon horen daar echt niet thuis. 

-…

OMG Nu klink ik echt als een oude zaag maar verlies niet uit het oog hoe belangrijk al deze punten zijn.

Maak er tijd voor. 


Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x